چرا ممکن است محصول جدید شما فروش نداشته باشد؟

نمی‌توان همه تلاش های فروش را داستان موفقیت نامید. گاهی اوقات محصولی وجود دارد که به سادگی فروش خوبی ندارد و یا اصلاً نمی‌تواند بفروشد.

 

دلیل اصلی عدم پذیرش محصول شما توسط بازار چیست؟

  • شاید تحقیقات بازارکافی نبوده است

این می‌تواند به عدم تحقیق بازار قبل از بیرون آمدن محصول یا تجزیه و تحلیل نادرست تحقیقات بازار شما اشاره داشته باشد. شما باید بفهمید که بازار شما به چه چیزی علاقه‌مند است ، نیاز آنها چیست و دقیقاً چه ویژگی‌هایی در یک محصول می‌خواهند. اگر محصولی را تولید می‌کنید که بازار شما در مرحله اول به آن نیاز نداشته است، مطمئناً فروش موفقی نخواهید داشت.

متناوباً، اگر تحقیق نادرستی انجام دهید ، فروش محصول شما نیز شکست می‌خورد. اگر تحقیقات خود را به بخش کوچکی از بازار خود محدود کنید و سپس تصور کنید که این دانش در کل بازار شما صدق می‌کند ، فقط مورد توجه بخش کوچکی قرار خواهید گرفت و بقیه را از خود دور خواهید کرد. فقط تحقیق نکنید که بازار شما به چه محصولی نیاز دارد یا می‌خواهد بلکه در مورد ویژگی های خاص این محصول نیز باید تحقیق کنید.

  • زمان بندی نامناسب

بعضی اوقات محصول مناسب بازار است اما بازار هنوز برای محصول آماده نیست! بدیهی است که مردم در صورت کاهش هزینه‌ها، کمتر تمایل به خرید محصول دارند.

همچنین، آیا قبل از عرضه محصول خود ، بررسی کرده‌اید که رقبای شما در چه وضعیتی قرار دارند؟ در غیر این صورت، ممکن است همزمان با ورود کالای مشابه رقیب خود به بازار، محصولی را عرضه کرده باشید.

  • قول بیش از حد

هیچ چیز بدتر از این نیست که اعتماد مشتری را از طریق وعده و وعید بخواهید به دست بیاورید. بعضی اوقات کمپین‌های بازاریابی و فروشندگان کالاها را بیش از حد به فروش می‌رسانند اما هنگامی که مصرف کننده دست به محصول می‌زند ناامید می‌شوند. غالباً کمپین‌های بازاریابی می‌توانند به پتانسیل فروش یک محصول حتی قبل از عرضه آن آسیب برسانند.

  • سعی نکنید آنچه را که خراب نشده را تعمیر کنید

اگر یک مشتری وفادار داشته باشید‌، به احتمال زیاد آنها در یک منطقه امن قرار دارند. اگر محصولی دارید که سال ها در خط تولید شما بوده و بسیاری از مشتریان به دلیل ویژگی های مطلوبی که دارد از آن استفاده می‌کنند شما نباید به فرمول آن دست بزنید و تغییرش دهید. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید محصولات جدیدی را تولید کنید بلکه بدین معناست که بهتر است به محصولی که مطلوب مشتریان وفادار شما هست و با آن هپی هستند دست نزنید.

  • انتخاب بازار اشتباه

دلایل زیادی وجود دارد عدم تایید به انتخاب نادرست بازار شما می باشد شاید بازار رو به کاهش باشد و نیاز از بین برود. شاید رقبایی که در حال حاضر در بازار هستند خیلی قدرتمند باشند .

لیستی که ما ارائه داده ایم به هیچ وجه همه چیز تمام و نهایی نیست اما ممکن است به شما در جهت گیری صحیح کمک کند. اگر محصول شما آنطور که انتظار داشتید فروش ندارد، کمی وقت بگذارید تا دلایل این مسئله را تجزیه و تحلیل کنید و سپس راهی متفاوت را انتخاب کنید.

 

منبع: https://www.onsightapp.com/blog/new-product-might-not-be-selling-well

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط