ابزارهای انجام بازاریابی عصبی – روش EEG

روش Electroencephalography ( الکتروانسفالوگرافی ) یا EEG یکی از روش های بازاریابی عصبی می باشد که توسط محققان بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. EEG یک تکنیک اندازه گیری فعالیت های مغزی است که افزایش و یا کاهش تمرکز افراد را به همراه هیجانات آنان اندازه گیری می کند. از این روش جمع آوری اطلاعات می تواند در زمینه های مختلف و متنوعی استفاده می شود. از جمله می توان ایجاد بینش در خصوص محصولات، تبلیغات، اثرات و تجارب هیجانی و حالات روانی تست یک موضوع اشاره نمود.

حسگرهای زیستی EEG این امکان را برای محققان فراهم می سازد تا عکس العمل های مصرف کنندگان را در یک محیط مناسب مانند سالن نمایش فیلم، مغزه خرده فروشی بررسی کنند. سنسورهای ریز زیستی می توانند با قرار گرفتن بر روی سر امکان اندازه گیری دقیق فعالیت مغزی را با طیب خاطر و طیف گسترده احساسات مادامی که یک محصول یا آزمودنی را تست می کنند را میسر می سازند.
بعنوان مثال: ممکن است در یک گروه کانونی یک فرد پس از تماشای تبلیغی خاص بگوید 30 ثانیه اول آن اثربخش بود در حالیکه خواندن EEG افشا کند که تمامی بینندگان این تبلیغ خاص در 10 ثانیه اول بسیار متاثر از تبلیغ، 10 ثانیه دوم کاهش علاقمندی و در 10 ثانیه پایانی توجه کافی به تبلیغ داشتند. در نتیجه بهبود بخشیدن 10 ثانیه دوم می تواند به اثرگذاری بیشتر تبلیغ کمک کند.
در نهایت می توان گفت EEG با غنی کردن اطلاعات در تبلیغ، ترزیق هیجانات هوشمند در تبلیغات موجبات افزایش تجارب مصرف کنندگان در خصوص محصول و یا برند را افزایش دهند تا منجر به قرارگرفتن آن کالا در سبد خرید مصرف کننده شود.

نویسنده:مجید جانفدا

Email: m.janfada@bazarica.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط