تحلیلی بر بازاریابی ویدئویی شرکت ردبول/ ویدئو

بازاریابی ویدئویی یکی از روشهای بازاریابی دیجیتال است. دراین روش، بازاریابی از طریق ویدئو صورت میگیرد. این روش یکی از جدیدترین ابزارهای شگفت انگیز برای جذب مخاطبان در بازار و رشد تجارت می
باشد.ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ویدئو شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از طریق ویدئو به جذب مخاطب می پردازد. بازاریابی اینترنتی به کمک ساخت ویدیو، نظر مخاطب را تا حدود زیادی می‌تواند جلب کند و در ذهن مخاطب تصویر را باقی بگذارد. اخیرا ردبول به عنوان یکی از شرکت تولید کننده نوشیدنی اقدام به استفاده از بازاریابی ویدوئویی در راستای ارتقا آگاهی مصرف کنندگان از برند در فضای مجازی نمود. پیاده سازی این روش توسط شرکت ردبول بعنوان یکی از موفقترین استراتژی بازاریابی ویدوئویی اش در جهان شناخته شده است چرا که ویدئو پخش شده توسط شرکت ردبول بیش از 42 میلیون بار در یوتیوپ دیده شده است. حال ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد نقش بندد که چگونه یک ویدئو از آمار بسیار بالای بازدید برخودار است؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت شرکت ردبول از فضای یوتیوب که به عنوان بزرگترین موتور جستجو بعد از گوگل است استفاده کرد و ویدئوهای خود را در ان انتشار داد. علاوه براین این شرکت با استفاده از تکنیک داستان سرایی در ویدئوهای خود مخاطبان را جذب برند می کند. شرکت ردبول با استفاده از تبلیغات ویدئویی با موضوع ماجراهای پرمخاطره و ورزش های سنگین، نظر تعداد زیادی از مصرف کنندگان را به خود جلب کرد. اساس این ویدئو و ویدئوهای مشابه آن هیجانهای عجیب به همرا ه شور و شوق است. در کنار مطالب بیان شده سوالی مطرح می شود و آن این است که دلایل موفقیت این ویدئوها چیست؟ در پاسخ باید گفت نقش سه مولفه در موفقیت این ویدئوها بسیار حائز اهمیت است. این سه مولفه عبارتند از ثبات، ارتباط ویدئوها و انتشار ویدئوهای در فضای تحت وب.
در خصوص ثبات ماهیتی ویدئوها باید گفت شرکت ردبول در سراسر دنیا و در کانالهای متفاوت با حفظ ثبات و حرکت در مسیر مشخص، به تولید ویدئوهای در بخش های مسابقات رالی، و ورزشهای هیجان انگیز و … می پردازد. درباره ارتباط می توان اینطور بیان نمود که ردبول با استفاده از نیاز به هیجان انسان و تولید آدرنالین توانسته با مشتریان ارتباط برقرار کند. درباره انتشار ویدئوهای تحت وب نیز باید گفت ویدئوهای تهیه شده به راحتی با استفاده از اشتراک گذاشتن به صورت ویروسی در بین افراد جوامع انتشار پیدا می کند.
در نهایت می توان نتیجه گرفت برند ردبول با استفاده از استراتژی بازاریابی ویدئویی توانست با خلق آثاری با ثبات و درعین حال هیجان انگیز توجه بخش عمده ای از مصرف کنندگان را به خود جلب کند، تاجایی که ویدئوهای تولید شده توسط شرکت ردبول بسیار پربازدید می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط