نمایشگاه گردشگری تهران: عید گردشگری ایران

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به سیر صعودی ایران در بازارهای گردشگری کره جنوبی ابراز امیدواری کرد تا نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به عید گردشگری ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی باقر نعمتی زرگران در مراسم تودیع خود با تشریح اقدامات خود در طول سه سال و اندی اظهار داشت: بازاریابی یکی از موضوعات ثابت و یکسان در تمام سازمانهای گردشگری دنیا است و یکی از ماموریت های دولت ها، بحث گردشگری بازاریابی است که بخشی از مهمترین ساختارها در دولت های دنیا به حساب می آید.

وی ادامه داد: در دولت جدید ساختار دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری تغییر و ارتقاء یافت، در این حوزه بازارهای هدف را با وجود کمبودها مشخص کردیم و توانمندی‌های تعریف شده را در 4 حوزه سنتی، همسایگان، نوظهور و گردشگری با علائق خاص تعریف شد و بسته‌های تبلیغات تعریف شد، که تورهای آشنا سازی در بازارهای هدف برگزار شد.

نعمتی زرگران به بحث رویدادهای گردشگری در مبحث بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد و گفت: در گذشته این بحث ساماندهی نبود ولی هم اکنون در 4 حوزه استانی، منطقه‌ای، جهانی ساماندهی شد ولی هنوز ظرفیت‌های کشور ما براساس تاریخ کهن و قومیت‌ها و محصولات متنوع باید این رویدادها را مورد توجه قرار دهیم به خصوص در مناطق کمتر شناخته شده بیشتر توجه شود.

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: در بحث نمایشگاه ها نیز بازارهای هدف را با توجه به کمبود امکانات سعی کردیم حضور در نمایشگاه ها هدفمند شود و با استمرار در شرکت در این نمایشگاه‌ها با نوآوری باشد و برای اولین بار در نمایشگاه روسیه در هر سه سال حضور یافتیم همچنین در نمایشگاه آذربایجان و چین نیز حضور یافتیم.

وی به حضور در نمایشگاه های گردشگری در آمریکایی جنوبی و آفریقا نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بازارهای کره جنوبی سیر صعودی را داریم و تقویت این روند می تواند این رشد را بیشتر کند.

نعمتی زرگران ادامه داد: در زمینه محتوا در بحث بازاریابی و گردشگری به صورت عمیق صورت پذیرفت و دارایی های سازمان تجمیع شود و با درست کردن آرشیو محتوای دسته بندی برای تبلیغات و بازراریابی استفاده شود، همچنین در زمینه چاپ نیز با وجود کمبود منابع سعی شد نیازهای بازارهای هدف تامین شود، ولی باید توجه بیشتری شود تا از آخرین تکنولوژی های در طراحی ها در این حوزه استفاده شود.

وی گفت: در حوزه گردشگری داخلی نیز نمایشگاه بین المللی تهران را از یک نمایشگاه کوچک به یک نمایشگاه مطرح بین المللی ارتقاء یافتیم و این نمایشگاه از فضای 9 هزار متر به 40 هزار متر افزایش یافت، کما اینکه ظرفیت های گردشگری کشورمان بیشتر از این است و می تواند به محلی برای گردهم آمدن تمام فعالان کشور و منطقه شود و با برگزاری چنین نمایشگاهی در زمان برگزاری آن، تمام هتل ها مملو از مهمانها شود و باعث افزایش شغل در حوزه گردشگری شود و به نوعی این نمایشگاه عید حوزه گردشگری شناخته شود.

نعمتی زرگران خاطرنشان کرد: همچنین در طول این سه و سال و اندی انواع نشست های بین المللی از جمله نشست توسعه پایدار، همایش راهنمایان گردشگری جهان، نشست جاده ابریشم و … را داشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط